昨年10月の世界ローンチを経て、今年8月から中国市場でクローズドな内部テストが行われていたモバイルシューター「Call of Duty: Mobile」ですが、昨日遂にTimiとActivisionが中国市場向けの配信決定をアナウンスし、発表と同時にiOS/Android版の正式ローンチを果たしたことが明らかになりました。
Niko PartnersのアナリストDaniel Ahmad氏によると、中国市場における“Call of Duty: Mobile”の事前登録数は7,000万を突破しており、初日のiOSチャートで1位を獲得したとのこと。
また、中国向けのローンチに併せて台湾出身の人気アーティスト周杰倫が監督を務め、現地の著名人を多数起用した豪華な実写プロモーション映像が登場しています。
Tencent and Activision launched Call of Duty Mobile in China today.
The game, developed by Tencent's TiMi Studio, had nearly 70m pre-registrations prior to launch and debuted at #1 on the iOS games chart.
Here is the promotional video directed by Jay Chou, a famous singer. pic.twitter.com/OE6zMwceKU
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) December 25, 2020
While Tencent has previously operated 'Call of Duty: Online' for PC in China, this is the first time that Call of Duty will be introduced to most gamers in China.
Tencent has invested heavily in the marketing of the game with various promotions to increase the appeal / reach.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) December 25, 2020
Tencent is positioning the title as a key shooter IP alongside other key games such as Peacekeeper Elite and CrossFire.
The company is already growing the esports ecosystem for the game with the first invitational taking place today + multiple esports orgs signing on.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) December 25, 2020
PC | PlayStation 4 | Xbox One | Wii U
PlayStation 3 | Xbox 360 | PS Vita | DS
Mobile | Movie | Rumor
Culture | lolol | Business | Other
RSS feed | About us | Contact us
かたこり( Twitter ):洋ゲー大好きなおっさん。最新FPSから古典RPGまでそつなくこなします。
おこめ( Twitter ):メシが三度のメシより大好きなゲームあんまり知らないおこめ。洋ゲー勉強中。