先日、長い歴史を持つシリーズをリブートするPS4とXbox One、PC向けの最新作として正式にアナウンスされたGhost Gamesの新生「Need For Speed」ですが、新たにシリーズの公式Twitterが多くのファンから寄せられた質問に答え、必須となるオンライン接続やDedicatedサーバの用意など、幾つか具体的な新情報が明らかになりました。
- 新生“Need For Speed”はプレイにオンライン接続が必要となる。Ghost Gamesによると、オンライン要素により、友人とプレイするゲーム経験など、多種多様な利点が用意されているとのこと。
- また、新生“Need For Speed”においては、他のプレイヤーがゲームのナラティブ経験の一部に組み込まれる。これも常時接続により可能となる要素の一つとして挙げられている。
- 新生“Need For Speed”は、完全なDedicatedサーバ対応と、“Need For Speed Rivals”が搭載していたシームレスなオンラインモード機能“AllDrive”のさらなる拡張を特色とする。
- PC版のフレームロックについては、今のところ不明。
- 多数のカメラアングルが用意されているが、現段階でコックピットビューは搭載されていない。
- 新生“Need For Speed”は、マルチプレイヤーとシングルプレイヤーの両方を用意している。
@DeanRheims NFS will require an online connection, but the benefits are nice. More variety and a more rewarding experience with friends.
— Need for Speed (@NeedforSpeed) 2015, 5月 28
@HechtJoshua Hello Joshua. We have not announced details such as a frame lock as of yet. Watch this space for more info.
— Need for Speed (@NeedforSpeed) 2015, 5月 28
@AE86FTW We will have fully dedicated servers and great improvements to the AllDrive system.
— Need for Speed (@NeedforSpeed) 2015, 5月 28
@JonBarry3 Being connected will allow your friends to be part of your narrative experience, something only possible through connected play.
— Need for Speed (@NeedforSpeed) 2015, 5月 28
@Mateusss_costa You'll be able to choose from multiple camera angles, but the cockpit view didn't make it in this time.
— Need for Speed (@NeedforSpeed) 2015, 5月 28
@MkTetsujin Need for Speed includes both multiplayer and single player.
— Need for Speed (@NeedforSpeed) 2015, 5月 29
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かたこり( Twitter ):洋ゲー大好きなおっさん。最新FPSから古典RPGまでそつなくこなします。
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